vikina

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Nemala som čítať ten článok...

Som smutná a hanbím sa...

Nezačnem tak, ako som si predstavovala. Niečím krásnym, milým... mám prázdno v duši a hľadám  márne odpovede, ktoré už nikoho nezachránia. Len mi tak prišlo ľúto a chcem sa vyžalovať...

Dnes som po dlhej dobe  chodila po internetových novinách a upútala ma titulka o havárii pri Zvolene. V pondelok sa tam čelne zrazili dve autá.  V jednom sedeli dvaja policajti, ktorí boli  členmi doprovodu  kolóny prevážajúcej peniaze. V druhom bola mladá matka a jej 9-ročný synček. Obaja pri zrážke zahynuli... PREČO???

Diskusia k článku bola veľmi búrlivá a z jednej strany hanlivá pre policajtov, z inej strany dokonca na mrtvú ženu a jej syna!!! Rozchodné názory,  slovami uľavujúci sa smútok, hľadanie viny, pohadzovanie  "horúceho zemiaka viny". Názory  z diskusie vo mne vyvolali len  a len obrovský smútok. Padol tam tieň aj na diskutérku z cudziny... vraj nemáme právo sa k tomu vyjadrovať. My , čo nie sme doma..  nemáme právo posudzovať situáciu a hlavne právo na vyjadrenie. Vraj sme príživníci...

Smútim v hĺbke duše s pozostalými. Otcom, manželom, malým bratčekom, čo ostal sám pre ocka.  Otec, manžel,  on sám sa pridal do diskusie a prosil ľudí, aby nešpinili  pamiatku jeho ženy a syna.Nepomohli ani príspevky profesionálov , ľudí spoza volantu. Nepomohli ani  slová  smútiacej kolegyne. Nepomohli ani prosby, aby sa Slováci zamysleli , kde  a ako prispievajú do diskusie. Slováci, ktorí sa nechcú zmeniť...

Mám  toho veľa na jazyku, ale k takejto tragédii (hlavne tej slovenskej morálnej) nemám čo dodať.

Žijem v cudzine, kde je státisíce vodičov, tisíce policajtov,  stovky aut prevážajúcich peniaze, denne kolóny sprevádzajúce mocipánov sveta... ale za celé obdobie som nevidela jedinú čelnú zrážku dvoch aut so smrteľnými  následkami, nevidela som jediného zrazeného chodca ( a chodím poväčšine pešo!).. nevidela som policajtov, ktorí z pozície moci, autority a povolania ohrozujú svojich vlastných  spoluobyvateľov.

Mám v sebe hanbu,  že patrím  k národu, ktorému je prednejšia rýchlosť, peniaze, zbraň - auto, moc ako autorita vládnuca nad  ľudským životom.... matky, dieťaťa, manželky, syna!

Prečo nadávame, haníme, diskutujeme... a potom si väčšina z diskutujúcich sadne po pár poldeci za volant ( však čo? mám to len pár km domov!).. a ide poceste ako o  závod ( však čo?,  však mám bavoráka).. a  v prípade horšieho (však čo, mám kamaráta policajta)... a v prípade šťastia, dôjde spokojne domov...k manželke, k synom a uloží sa spať.

Začnime od seba. Žijem v cudzom obrovskom meste, kde žije státisíce ľudí . Jazdia skoro všetci, denne od mladého až po staručkého obyvateľa.  Jazdia pomaly. Zo začiatku nás to veľmi rozčulovalo, ale pochoplili sme, že majú pravdu.  Rýchlo ďaleko nedôjdeš... ale skôr sa zabiješ.    Pochopili sme, už sa neponáhľame. Kam  by sme sa aj?? Do náruče nešťastia?...

Chcem v smútku, ktorý mi zatiahol srdce nad týmto článkom, touto diskusiou ... chcem poďakovať  všetkým, ktorí jazdia opatrne, hoci pomalšie, ohľaduplne... lebo rýchlosť nevráti čas a čas nevráti  vyhasnutý mladý život.

V tomto okamihu ďakujem cudzine, že  ma naučila rozmýšľať aj z inej stránky , čo je  hodnota života. Nebudeme bohatší majetkom, pozíciou, autoritou... bohatší budeme skúsenosťami, ktoré zažijeme počas dlhého života.

 Na záver napíšem to, čo som napísala dcére pri odchode na Slovensko.  Môj strach o dieťa sa premenil do slov:

" Najväčšie bohatstvo, ktoré sme Ti dali s ockom.. je život. Viac Ti už nedokážeme dať. Stráž si ho ako najväčší poklad sveta. "


osobné | stály odkaz

Komentáre

  1. :-)
    " Najväčšie bohatstvo, ktoré sme Ti dali s ockom.. je život. Viac Ti už nedokážeme dať. Stráž si ho ako najväčší poklad sveta. ".súhlasím a pripájam život naplnený láskou ...

    publikované: 25.06.2008 21:57:08 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Hazardu,ľahostajnosti
    je nanešťastie všade dosti.
    publikované: 25.06.2008 21:57:12 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  3. snežka
    ďakujem ... aj Teba nech to najväčšie bohatstvo nikdy nesklame.
    publikované: 25.06.2008 22:10:50 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  4. mas pravdu viky,
    ja v zahranici vzdu oddychujem za volantom, a som rada, ze som sa ucila jazdit viac vonku ako doma. v nemecku je viac baworakov ako u nas, ale aroganciu tam pri jazde nikdy necitim, to je pravda. casto mam strach, ze i ked ja dodrzim pravidla, ten druhy ma moze aj tak zabit :(
    publikované: 25.06.2008 22:12:20 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Teiduško..
    je to hazard... len škoda , že s tým najcennejším ... je toho viac ako peny na desinke?...
    publikované: 25.06.2008 22:12:45 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  6. :-(
    publikované: 25.06.2008 22:13:57 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  7. kordelia
    plne s Tebou súhlasím...pritom v zahraničí sú samé diaľnice a je dovolené jazdiť rýchlo, ale cítim sa tam bezpečnejše... zipsovité radenie sa, nie dokazovanie si "kto je kto"...každý je tam sám za seba a nehanbí sa, že je aj pomalší.
    publikované: 25.06.2008 22:19:04 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  8. no stala sa nehoda
    tazko sa v komentoch sudi kto bol na vine ... bohuzial stava sa aj taketo
    publikované: 25.06.2008 22:29:12 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  9. believerko
    ja nechcem, aby sa v komentoch súdilo, božechráň... to už nikomu nepomôže... len ma rozosmutnila práve diskusia pod článkom...
    V naších novinách je denne plná čierna kronika nehôd.. a my sme národ nepoučiteľný, prečo???? práve naopak.. čísla iba stúpajú...
    publikované: 25.06.2008 22:33:28 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  10. neviem..stislo mi hrdlo..došli písmena..
    bezohladnosť vládne svetom..pre každého je najdôležitejšie vlastné JA..

    kým sa nás bezohladnosť priamo nedotkne..pak sa to snáď zmení..
    publikované: 25.06.2008 22:33:56 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Ellinka
    keď sa nás to už dotkne.. čo ostane okrem bezodného smútku??? nič... treba bezohľadnosť zakopať, ako vojnovú sekeru..navždy:)
    publikované: 25.06.2008 22:46:16 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  12. vieš viky..problém je v rôznorodosti pováh..a pohladov..
    a následneho nedorozumenia..

    a potom ešte nadmerného egoizmu..ale..to my dve asi nedoriešime..:)))
    publikované: 25.06.2008 22:52:58 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  13. my dve
    veru nie... pre mňa je dôležité prežiť kdekoľvek som...lebo všade sú ľudia. Aj za volantom...
    publikované: 25.06.2008 22:56:01 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  14. viki
    ja to tak chapem ako pises... ako to sledujem dopravne nehody, je vela nehod na silnych tatosoch ovladanych mladymi dzokejmi ktori si myslia ze ked maju 100 koni pod ritou nic sa im nemoze stat...a vacsinou sa im aj nic nestane, doplatia na to ti co nehodu nesposobia a vezu sa v slabo oplechovanej karicke...takto som prisiel pred 3 rokmi o dobreho suseda-kamarata...
    publikované: 25.06.2008 22:56:28 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  15. believerko
    však to je tá moja vnútorná hanba.. že sme "sprostý národ", keď si myslíme, že nám koňmi pod riťou narastie úcta, či uznanie..Všetci sme len ľudia, neexistujú žiadni nadľudia , či boss atď..( mladí to robia, lebo mnohá z nich nemajú ešte tú najväčšiu hodnotu (život) na starosti.. vlastný si nevážia a na druhých kašlú...)
    V cudzine si nikto nedokazuje postavenie a autoritu autom, rýchlosťou, či drzosťou medzi ľudmi... ale výsledkami svojej práce, pomocou, snahou, auto , dom, peniaze sú len spotrebný tovar... ale život je život!...ale ja na svoje múdre reči asi nemám právo...:))už mlčím...
    publikované: 25.06.2008 23:14:30 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  16. viki
    ale tu si vela ludi mysli ze su minimalne polobohovia, alebo jedini zastupcovia boha na Zemi, preto to tak vyzera
    publikované: 25.06.2008 23:24:45 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  17. believer
    tak nech žije bohovské Slovensko!! Ked sa vyzabíjame navzájom..kam pôjdeme dalej??? V cudzine sa musíme prispôsobiť, nie sa nadradzovať...
    publikované: 25.06.2008 23:32:15 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  18. viki
    radsej ostanme na Slovensku a zletme na zem z vysin...to myslim vseobecne :)))...nie ja a ty
    publikované: 25.06.2008 23:56:27 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  19. believer
    ja mám rada svoje Slovensko,ale som len jednou zo všetkých.... a som pevne nohami na zemi ...hoci som si už svoje aj odskákala, aj prelietala:))))
    publikované: 26.06.2008 00:01:42 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  20. viki
    a ja a nie a nie sa dostat pevnymi nohami na zem... akurat som bol k zemi zrazeny...kustik tvrde pristatie, ale otriasam sa :)
    publikované: 26.06.2008 00:18:20 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  21. Ahoj Viky!
    Ty si dnes tuším bola za jedným stolom s Ellie. Ju som nepochopila. A teraz tak trochu, žiaľ, nechápem ani Teba. Čo majú havárie spoločné s národným povedomím? Každý deň som v aute takmer dve hodiny. Ja sedím na mieste vedľa vodiča. Tomu miestu sa hovorí sedadlo smrti. Koľkokrát si pomyslím, že ak málo by stačilo a je po nás. V aute sedíme štyria, niekedy aj piati. A vôbec by nemusela byť na vine moja dcéra - vodička. Mnohí sú na cestách bezohľadní, najmä tí vo veľkých autách, niektorí nepozorní, niektorí "nedokončení" žiaci autoškol. Ale každý chce prežiť. Pochybujem, že by si niekto sadal do auta s myšlienkou, že teraz držím v rukách zbraň. tak idem zaútočiť. Možno si to neuvedomujú tí s alkoholom v krvi alebo začínajúci vodiči - mladíci, ktorí by si radi vyskúšali ako by to bolo na pretekoch. Nejdem koelktívne nadávať na policajtov. Aj to sú len ľudia a tiež sú rôzni. Mali by byť prísnejší výber a o niečo náročnejšie kritériá... ale to je celé. Takisto môže nabúrať človek v mikrospánku ako geroj ciest. Ja len toľko. Obetí mi je samozrejme ľúto. Ale, žiaľ, nie sú prví ani poslední. Možno by to chcelo urobiť kampaň za bezpečnosť na cestách. Asi to treba neustále pripomínať. A možno ten varovným prstom by mohla byť práve tragická nehoda pri Zvolene.

    P.S. Viky, v zahraničí havárie nie sú?
    publikované: 26.06.2008 04:24:35 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Vodiči
    Dosť jazdím po rôznych cestách. Agresivitu, nerobí množstvo koní pod kapotou. Ja ich nemám až tak moc, ale ani zrovna najmenej (150 alebo 240. podľa toho, ktoré auto si vezmem) a vôbec ma neznepokojuje, ak ma predbehne auto s 50 koňmi. Znepokojujú ma zmetkári a agresívni vodiči. Takí sa nájdu všade. No a tých stretávam na Slovensku najviac, žiaľ.
    Najbezpečnejšie sa mi jazdí po USA. Oni majú dokonca aj číslo na dopravnú políciu, ktoré môžeš okamžite vytočiť a nahlásiť agresívneho vodiča. Ja som síce na takého nenarazil, ale zase som tam toho až tak veľa nenajazdil.
    Najväčšie prekvapko v USA bol pre mňa prechod cez cestu. Aj ja rád chodím peši. Išiel po chodníku, mimo rušného mesta., na okraji, kde na druhej strane cesty neboli domy. Blížil som sa peši k prechodu bez svetelnej signalizácie a jasne som naň smeroval. Ja v podobných situáciách, tiež zastanem s autom, ale tak meter, dva od prechodu. Americký vodič zastal asi 20m od prechodu. Nevedel som prečo zastal, nič nešlo, prešiel som na druhú stranu. Vodič sa pohol a odišiel. Potom sa mi to stalo znovu. Chcem prejsť cez prechod a vodič zastane približne 15m od prechodu. Konečne mi to zaplo. Oni ma púšťali. Možno som bol pre nich nevídaný exot, ktorý sa túla peši, kde oni zásadne idú autom...:))
    publikované: 26.06.2008 08:53:04 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  23. :S
    nic nie je svate, ani pamiatka :S bohuzial.
    publikované: 26.06.2008 09:57:13 | autor: hviera (e-mail, web, autorizovaný)
  24. jj
    mas pravdu,ponahlat sa mozeme len do hrobu a veru aj ked nerad tiez sa priznam,ze som patril k tym co nejazdia rychlo ale lietaju nizko :-( no to bolo za inych okolnosti a ked som bol mladsi a hlupejsi ako teraz. Uz sa nikam neponahlam aj ked nehovorim,ze nemam rad rychlu jazdu ale uz by som si radsej zaplatil okruh kde sa mozem vyblaznit. Aj tuna sa jazdi pomaly, sice je to aj kvoli tomu,ze sa tu jazdi bez vodicaku na akusi provisional licence a kopec mladych uz zarvalo ale stale sa vyhovaraju na cudzincov z vychodnej europy, ktory mimochodom museli chodit do skoly aby si mohli sadnut za volant a nie prist na vlastnom aute na skusky a po ich uspesnom nezvladnuti kludne pokracovat v jazdeni.
    Je smutne ako sa vsetci niekam ponahlame...zaujimalo by ma ci vsetci vieme kam sa to vlastne ponahlame a za cim?

    Ako pises Viki bohaty sme zazitkami a aj toto je zazitok aj ked smutny ale tiez nas obohatil a posunul nase rozmyslanie inam.
    publikované: 26.06.2008 10:25:24 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Vikina,
    ťažká téma... mňa vždy mrazí, keď počujem húkavý zvuk rýchlovky..či sa nestalo niečo mojim blízkym... aj keď som mimo domova a viem, že naši sú mimo... ale každý má nejakých blízkych, ktorým bude chýbať ...a je to všetko o bezohľadnosti... aj ja mám skúsenosti s vodičmi zo zahraničia... nemajú problém zastaviť, keď čaká hoci len jeden človek na prechode... u nás sa to nedá o to ani len pokúsiť... príliš veľa mŕtvych za takéto pokusy..
    publikované: 26.06.2008 10:30:30 | autor: piratka (e-mail, web, autorizovaný)
  26. ešte k tomu, čo si dala na ceste dcére,
    to je fakt sila... dôkaz rodičovskej lásky :-)
    publikované: 26.06.2008 10:31:55 | autor: piratka (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Jan
    Keď spomínaš USA. Tam sú veľké extrémy, to nemôžeš poprieť. Ja som bola v Miami na Floride.. Práve tam prepukla aféra s prepadávaním vodičov áut. Vyhliadli si hlavne zahraničných turistov s požičanými autami okrádali ich, prípadne i zmlátili... Aj taká je tam realita. A ponáhľajú sa takisto ako u nás. Vôbec by som to neidealizovala, sorry. Každý môže mať inú skúsenosť.
    publikované: 26.06.2008 14:24:35 | autor: MB (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. Marta
    Nechcem spochybniť Tvoju skúsenosť, je to možné, čo si uviedla. USA sú príliš veľké, aby sa dali krátke poznatky generalizovať.Na Miami som bol len krátko, 4 dni, zaplávať si a to je všetko. Nejazdil som tam na aute. Ja väčšinou jazdím v NJ a CA. Nebolo toho veľa, ako šofér iba asi 10 000 míl. Koľko si najazdila ako šofér v USA Ty ? Tak ponáhľajúcich sa, ako u nás, som nestretol. Podstatne lepšie dodržujú predpísané rýchlosti, odstupy a sú tolerantnejší. Ak nastane zápcha na 16 pruhovej dialnici( 8 ta a 8 naspäť) iba minumum ľudí v porovnaní s nami znervóznie. Na moje prekvapenie, aj zápcha na 16 pruhovej dialnici sa stáva a pravidelne, keď idú ľudia z práce.Môj prvý vjazd na dialnicu nebol zrovna najlepší.. Určite sa aj na ich cetách vyskytujú extrémni vodiči, tí sú všade, ale mňa asi obišli....)))
    publikované: 26.06.2008 15:43:29 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  29. Marti
    asi si môj článok nečítala pozorne.. nekritizovala som nikoho, konštatovala som, čo sa stalo, hlavne som bola smutná z diskusie Slovákov pod takouto tragédiou! Po ďalšie .. asi nemáš skúsenosti so životom (myslím tým dlhodobým, nie výletným, nie ako turistka v buse ) v zahraničí.. pretože by si zažila na vlastnej koži ( ja som tiež len spolujazdec) ako sa jadzí u nás, ako inde... Vždy môžem byť obeťami bez porušenia, ale prečo sa niekto stane obeťou bezohľadnej jazdy vodiča kolony s peniazmi???
    Išlo mi hlavne za porovnanie prístupu kompetentných, ktorí majú k dispozícii silné autá, ktorí majú možnosť používať z pozície profesie sirény, právo prednosti v jazde a hlavne ako to právo používajú!!! Tu a u nás je veľký rozdiel a toto je smutné na našom štáte... Používať prednosť v jazde a pritom spôsobiť smrteľnú haváriu..pre peniaze!!! Nešlo v tomto prípade o život, , tam by som to pochodpila možno?!... ale prevážali peniaze!
    Ale mrzí ma, že sa u nás zneužíva moc, prednosť v jazde za cenu života! Najhoršie, že spravodlivosť a právo je v rukách policajtov, sudcov... nie nás, obyčajných ľudí , obetí, či pozostakých...
    (a neviem, prečo ma prirovnávaš k ELL???... ja som predsa napísala, že budem rýpať, porovnávať...Budem porovnávať Brusel a Slovensko, tak toto je prvý prípad. )
    V zahraničí sú havárie, ale ja som v Bruseli za celé tieto roky nevidela jedinú jednu , nevidela som jediného zrazeného chodca a cyklistu (tu majú cyklisti najväčšie právo v premávke:)... žiadne smrteľné následky... myslím v meste a okolí... diaľnice Europy do toho nepočítam.
    prajem Ti šťastný deň na cestách aj necestách...
    publikované: 26.06.2008 16:09:54 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  30. jan
    okrem iného, všetko najlepšie k utorňajším meninám!!!:)
    Sám máš skúsenosti a dá sa to porovnať a sám vieš, že nie sme ohľaduplní národ... už len k tým chodcom, ako spomínaš. Ja som sa zo začiatku smiala, že tu v Bruseli sú chodci a cyklisti posvätní.. ale nakoniec chválabohu. Nikdy neriskujem ani na prechode.
    Rozdiel medzi našimi a tunajšími chodcami je ten, že doma sa chodí kade príde, krížom cez cesty, preskakujú sa zábrany, prekážky, prebieha sa cez červenú!! Tu si žiadny chodec nedovolí skracovať cestu cez trávnik!! Tu platí "po chodníku, alebo pokuta".. taktiež vodiči okmžite stoja pred prechodom, akonáhle sa chodec len priblíži k zebre...je tu veľa podchodov, ktoré sa MUSIA používať!!!Málokedy sa nájdu vodiči, ktorí nezastanú, sú to poväčšinou prisťahovalci tmavšej pleti:)))
    Chodí sa mi tu pešo veľmi pohodovo a isto. Tiež prajem pekný a bezpečný deň.
    publikované: 26.06.2008 16:17:24 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  31. Vierka
    nemám na to slov:(( Pekný deň.
    publikované: 26.06.2008 16:18:57 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  32. Always
    díky za priloženie skúsenosti zo sveta. Tiež sme ako cudzinci potieraní za všeličo, ale nemáme prečo porušovať predpisy,lebo sa tu jazdí celkom pohodovo. Jasné, že sa nájdu aj výnimky, ako storoční ľudia za volantom bez vodičského, ktorý tu nebol povinný do 1983 roku!!! takže všetci narodení pred tým a dospelí jazdia len na "božie slovo".. pekný deň.
    publikované: 26.06.2008 16:22:03 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  33. Pirátka
    neviem, keď už máť to meno.. aj Ty jazdíš ako "pirátka ciest"???? verím, že nie...
    Tiež si nabehala, nalietala po svete pár km.. vieš porovnať , ale ťažko je hodnotiť situáciu len z pohľadu obyčajného človeka. Ja sa iba zamýšľam... neodsudzujem, len chcem, aby moja rodina nikdy nestretla takéhoto vodiča. Prajem príjemný deň a díky za odkaz:))
    publikované: 26.06.2008 16:25:20 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  34. Viki,
    nemaj boja :-) ja som za volantom nesedela už ani neviem kedy :-)) a dnes letím, tak prenechám volant ujom pilotom :-) ale vo virtuále lietam občas aj 300 strán za sekundu ... ale ma nikomu neprezraď :-)) aj tebe pekný deň aj celý víkend :-) pááá
    publikované: 26.06.2008 16:36:52 | autor: piratka (e-mail, web, autorizovaný)
  35. Tak šťastný let a
    ostaň len pri tom "šoferovaní" v iných dimenziách:))) pá.
    publikované: 26.06.2008 16:45:55 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  36. Viki,
    vďaka :-) i keď ktovie... "ťuknutie sa" v iných dimenziách by nebolo možno zlé :-))) keď sa vrátim, tak porovnáme dôkazový materiál - každá z opačného konca Lamančského prieplavu :-)) maj sa ..ciao :-)
    publikované: 26.06.2008 17:00:26 | autor: piratka (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Jeej
    Ďakujem viki, ale teraz som trochu v pomykove. Jan je môj nik, nie je to skutočné meno. No nič, môžem odteraz oslavovať dvakrát meniny...:))
    publikované: 27.06.2008 14:50:28 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Viky... o.k.
    súhlasím s Tebou. Nečítala som pozorne. A s Ell iba preto, že v ten istý deň "rýpala". Tak sorry. Ostatné vieš kde...pEKNý DEŇ AJ tEBE!
    publikované: 27.06.2008 15:15:53 | autor: MB (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Jan
    práve preto je to fajn, dvakrát je lepšie ako keby si nikto nespomenul na tie pravé:)) Príjemný víkend.
    publikované: 27.06.2008 20:30:51 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  40. Marti
    napíšem... nesorráčuj sa, máš právo napísať, čo chceš... tak ako ja ja....len občas som tvrdohlavejšia, však???
    je ťažké niekedy pochopiť človeka, čo cíti, keď iba číta jeho písmenká.. niekedy sa tie naše pocity a dojmy písmenkami nedajú vyjadriť a potom vzniká dojem , že rýpeme.... aj mne sa stane. A toto nie sú jednoduché témy.. je to o živote a život býva ťažký...
    prajem pekný víkend.
    publikované: 27.06.2008 20:34:39 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  41. Viky...
    aj z takého smutného príbehu môže vzniknúť myšlienka na život...
    píšeš, že ".. je to o živote a život býva ťažký... ". Tak som napísala "Vraj život je jeden z najťažších"...

    publikované: 28.06.2008 11:13:55 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  42. Marti
    čítala som, však vieš...uvažujem, či som to nazvala správne... Život je taký ťažký, aký si ho sťažíme...lebo je v našich rukách:) to platí aj k môjmu hore príspevku. Škoda, že ak sme veľakrrát radšej vyťažení, ako voľní... asi sa nevieme tešiť z pokoja a nadhľadu.
    publikované: 28.06.2008 12:46:32 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  43. Keby boli ludia mudrejsi, mysleli na buducnost,
    bolo by podstatne menej aut a viac miesta pre ludskost. Nemam auto, netuzim po tom a ked ma niekto na ceste zrazi, tak to bude jedno, cia je to vina...
    publikované: 12.07.2008 13:28:49 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. Mami...
    " Najväčšie bohatstvo, ktoré sme Ti dali s ockom.. je život. Viac Ti už nedokážeme dať. Stráž si ho ako najväčší poklad sveta. "

    Keď som to ten večer našla ... ďakujem... a neboj sa na motorke nejazdím ako som slúbila hihi...
    publikované: 25.07.2008 02:17:37 | autor: Adrianna (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. ja verím
    mojko, že jazda na motorke nie je jediné šťastie, ktoré Ti rozochveje srdce:)))) ľúbim Ťa.
    publikované: 25.07.2008 09:14:59 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  46. ..čítam vás..a prave začal Bryan Adams spievať..:)))
    usmievam sa...:))
    publikované: 25.07.2008 09:20:40 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  47. kde??
    pustím si Ťa( Briamka tiež) k joge... vydrž:)))))
    publikované: 25.07.2008 09:23:06 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014